یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت در چيست؟

۶ بازديد

نرم افزار شاد و ادوبي كانكت دو تا از نرم افزارهاي مخصوص آموزش مجازي است؛ كه در ادامه مطلب ويژگي هاي اين نرم افزارها و تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت بررسي مي شود.

نرم افزار شاد مخفف شبكه آموزشي دانش آموزي است كه در فروردين ماه سال 99 براي اولين بار به سفارش وزارت آموزش و پرورش ساخته شد. با انتشار ويروس كرونا و تعطيلي مدارس و ساير سيستم هاي آموزشي متوليان امر آموزش تصميم گرفتند راه حلي براي اجراي هرچه بهتر آموزش به صورت مجازي بينديشند. به طور كلي سيستم هاي آموزشي آنلاين و از راه دور متفاوتي طراحي و توليد شده است كه نرم افزار ادوبي كانكت يكي از اين نرم افزارها است كه مي توان با استفاده از آن كلاس هاي مختلف دانشگاهي، آموزشگاهي و مدرسه را در محيط آن برگزار كرد؛ اما به صورت خاص قبل از ساخت نرم افزار شاد، نرم افزاري براي ارائه محتواي آموزشي مدرسه ساخته نشده بود؛ در واقع نرم افزار شاد را مي‌توان اولين اپليكيشن شبكه آموزشي مدرسه در نظر گرفت. با توجه به اين موضوع مي‌توان اولين تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت را مربوط به كاربرد آنها دانست. يعني نرم افزار ادوبي كانكت كه توسط شركت ادوبي ساخته شده است؛ امكان برگزاري انواع كلاس هاي آنلاين فراهم مي نمايد در صورتي كه استفاده نرم افزار شاد فقط براي برگزاري كلاس هاي مدرسه مناسب است.

نرم افزار ادوبي كانكت چندين سال است كه به عنوان پركاربردترين نرم افزار آموزش مجازي در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد در حالي كه نرم‌افزار شاد كمتر از يك سال است كه طراحي شده و فقط در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد.

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت در چيست؟

آيا Adobe Connect رايگان است؟

براي دسترسي بي وقفه ، برنامه Adobe Connect را نصب و استفاده كنيد. ... شما از برنامه رايگان Adobe Connect براي دسك تاپ با ويندوز و سيستم عامل Mac و Adobe Connect براي موبايل در Android و iOS استفاده مي كنيد.

 

آيا لازم است Adobe Connect را نصب كنم؟

اگر قبلاً چنين كاري نكرده ايد ، بايد برنامه جلسه Adobe Connect را بارگيري و نصب كنيد. اگر Adobe Flash Player را نصب نكرده ايد يا صفحه خود را در يك جلسه Adobe Connect به اشتراك بگذاريد ، برنامه جلسه Adobe Connect براي پيوستن ، ارائه يا ميزباني از برنامه مورد نياز است.

 

آيا Adobe Connect از دوربين استفاده مي كند؟

نحوه شروع و مديريت فيد ويدئو در جلسات مجازي Adobe Connect با استفاده از Video pod و وب كم. Video Pod در Adobe Connect به ميزبانان و ارائه دهندگان اين امكان را مي دهد تا فيد ويدئويي وب كم را با شركت كنندگان به اشتراك بگذارند تا جلسات مجازي را جذاب و مفيدتر كنند. Adobe Connect از گزينه هاي بي شمار اشتراك ويديو پشتيباني مي كند.

 

چرا نمي توانم Adobe Connect را بارگيري كنم؟

اگر از شما خواسته شد كه افزونه Adobe Connect را نصب كنيد و نصب انجام نشد ، ممكن است لازم باشد با مدير IT شركت خود تماس بگيريد. موارد زير دو دليل عمده خرابي نصب است: كاربر فاقد مجوزهاي مناسب براي نصب برنامه در هارد ديسك محلي است.

 

چه مرورگري براي Adobe Connect بهترين است؟

اين آزمون را براي هر مرورگر وب و هر رايانه اي كه مي خواهيد استفاده كنيد دوباره اجرا كنيد. روي مرورگري كه براي اجراي Adobe Connect استفاده مي كنيد و مسدود كننده pop-up آن را غيرفعال كنيد ، كليك كنيد. براي بهترين نتيجه در رايانه Mac ، لطفاً از مرورگرهاي وب Mozilla Firefox يا Google Chrome استفاده كنيد.

 

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت در هزينه

نرم افزار شاد يك نرم افزار توليد داخلي است كه به صورت رايگان در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد؛ كافي است كه وارد گوگل شده و عبارت دانلود و نصب نرم افزار شاد را وارد مرورگر نماييد. سايتهاي زيادي براي شما به نمايش داده مي‌شوند كه مي‌توانيد از يكي از اين سايت ها نرم افزار شاد را نصب نماييد؛ همچنين لينك اين نرم افزار توسط آموزش و پرورش در اختيار مديران مدارس قرار داده مي شود كه مديران مي‌توانند لينك دانلود و نصب آن را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهند.

نرم افزار ادوبي كانكت هميشه در صدر پرفروش ترين نرم افزار هاي آموزش مجازي در سراسر جهان قرار گرفته است؛ نصب نرم افزار ادوبي كانكت براي شما هزينه در بر دارد. نسخه اصلي يا لايسنس اين نرم افزار با هزينه هاي چند هزار دلاري توسط شركت هاي بسيار كمي توزيع مي شود؛ برخي افراد به خاطر كاهش هزينه از نسخه غير اصلي آن استفاده مي نمايند؛ اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه به دليل تحريم بودن ايران نسخه اصلي اين نرم‌افزار در دسترس ايران قرار ندارد و با استفاده از ترفندهاي خاصي مانند كرك كردن نرم افزار، اين نرم‌افزار در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. براي اينكه بتوان به راحتي و بدون ارور با نرم افزار ادوبي كانكت كار كرد بايد اين نرم افزار را از افراد متخصص خريداري كرد و از آنها بخواهيد تا نرم افزار را براي شما نصب و راه اندازي نمايند؛ پس بطور كلي مي توان گفت كه نرم افزار شاد راحت تر نصب شده و دسترسي راحت تري دارد.

همانطور كه مي دانيد نرم افزار هاي آموزش مجازي جزو نرم افزارهايي هستند كه اينترنت زيادي مصرف مي نمايند؛ علت مصرف زياد اينترنت توسط اين نرم افزار ها به دو دليل است؛ آموزش به صورت آنلاين نسبت به آموزش هاي ضبط شده اينترنت بيشتري مصرف مي كند و از طرفي در كلاس هاي آنلاين محتواي آموزشي به صورت هاي مختلف در دسترس دانش‌آموزان و دانشجويان قرار داده مي شود كه همين مسئله باعث مصرف بالاي اينترنت مي شود؛ وزارت آموزش و پرورش به منظور كاهش هزينه دانش آموزان براي درس خواندن اينترنت نرم افزار شاد را رايگان كرده است؛ اين در حالي است كه اينترنت مورد استفاده با نرم افزار ادوبي كانكت رايگان نيست.

 

آيا براي پيوستن به جلسه اي به Adobe Connect نياز دارم؟

دانشجويان يا ساير شركت كنندگان به حساب Adobe Connect نيازي ندارند زيرا مي توانند به عنوان مهمان وارد رويداد شما شوند. اگر Adobe Flash Player را نصب نكرده ايد يا مي خواهيد صفحه نمايش خود را در يك جلسه Adobe Connect به اشتراك بگذاريد ، برنامه Adobe Connect Meeting براي پيوستن ، ارائه يا ميزباني از برنامه مورد نياز است.

 

آيا Adobe Connect تحت وب است؟

Adobe Connect يك راه حل نرم افزاري براي كنفرانس وب است كه توسط شركت ها براي انجام جلسات آنلاين ، وبينارها و جلسات آموزشي استفاده مي شود.

 

آيا Adobe Connect بهتر از بزرگنمايي است؟

بازرسان احساس كردند كه بزرگنمايي بهتر از Adobe Connect نيازهاي كارشان را برآورده مي كند. هنگام مقايسه كيفيت پشتيباني از محصول در حال انجام ، داوران احساس كردند كه بزرگنمايي گزينه ارجح است. براي به روزرساني ويژگي ها و نقشه راه ، بازرسان ما جهت بزرگنمايي را نسبت به Adobe Connect ترجيح مي دهند.

 

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت در محيط

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبي كانكت در محيط بسيار بارز است. شما پس از نصب نرم افزارها متوجه تفاوت آنها خواهيد شد؛ نرم افزار ادوبي كانكت داراي پنجره هاي متعددي است كه هر كدام كاربردهاي وسيعي دارند؛ اين در حالي است كه محيط نرم افزار شاد به صورت ساده تري طراحي شده است. همانطور كه قبلاً نيز بيان كرديم نرم افزار شاد مختص دانش آموزان طراحي شده و بايد محيط ساده تري داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به راحتي با آن كار نمايند. محيط نرم افزار ادوبي كانكت به صورت تخصصي تر طراحي شده و مي توان علاوه بر برگزاري كلاس هاي آنلاين انواع وبينارها را در آن اجرا نمود.

 

آيا استفاده از Adobe Connect آسان است؟

Adobe Connect يك راه حل پرهزينه است و نصب آن بسيار آسان نيست. ما همچنين در هنگام خريد با برخي از مشكلات روبرو شده ايم كه نياز به توجه فوري دارد.

 

نرم افزار ادوبي كانكت براي انواع سيستم عامل ها از جمله اندرويد، ios و ويندوز طراحي شده است در صورتي كه نرم افزار شاد فقط در دو نسخه تحت وب و اندرويد طراحي شده است.

 

Adobe Connect چه كاري مي تواند انجام دهد؟

Adobe Connect طراحي تعاملي جلسات زنده شما را به صورت ضبط شده حفظ مي كند. به بينندگان اين امكان را مي دهد كه درست مانند يك جلسه زنده به پيوندهاي وب ، بارگيري پرونده ها و شركت در نظرسنجي ها ، آزمونها و شبيه سازي ها دسترسي پيدا كنند.

 

نرم افزار ایلوستریتور

Adobe Illustrator نرم افزار گرافیکی است که برای افرادیکه کار طراحی می کنند بسیار کاربردی است. از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبورد بزرگراه و کارت تولد – همه اینها در Illustrator طراحی می شوند.

Adobe Illustrator ابزاری برای طراحی وکتور است ، به این معنی که شما می توانید آثار هنری را در هر مقیاس و بدون کاهش کیفیت ایجاد کنید. این یک ابزار فوق العاده برای طراحی لوگو ، ایجاد آثار هنری وکتور پیچیده و بازی با طراحی تایپوگرافی مصور است

  • قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
  • کارهای تصویرسازی مثل موشن گرافیک و …
  • قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار مخصوص این کار
  • قابلیت رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفاقیت رنگ
  • قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
  • قابلیت ایجاد Stroke های بسیار زیبا و حرفه ای
  • و …
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.